Reisverslag LVTPR-verhuizing

Ik maak graag reizen naar verre oorden. Om nieuwe dingen te ontdekken en met eigen ogen te bekijken. Dit reisverslag is een verslag van mijn kortste reis (in afstand) ooit en tegelijkertijd de langste (van september tot nu) in tijd. Een reis waarop ik veel nieuwe dingen heb ontdekt.

Ik heb het over de verhuizing naar ons nieuwe LVTPR-kantoor, op nog geen 500 meter afstand van het oude.

Ontdekkingstocht
Wat viel er een hoop te ontdekken bij onze verhuizing. Bijvoorbeeld dat koffers (lees: verhuisdozen) inpakken voor één persoon iets heel anders is dan voor 25. Maar eerst even terug naar het begin. Want net als met reizen, bepaal je eerst de bestemming. Je gaat eens rondvragen en -kijken. Totdat daar opeens – gewoon in Bunnik – een bord langs de weg stond: ‘Fruitveiling: panden te huur’. Toen ook nog eens bleek dat het een eigentijds en MVO-verantwoord pand zou worden en we de inrichting in grote lijnen zelf konden bepalen, was de keus snel gemaakt.

Vervolgens is het een kwestie van ‘ik ga op reis en neem mee …..’. Misschien zelfs meer nog ‘wat neem ik niét mee’. Er moest worden opgeruimd in het oude kantoor en op hetzelfde moment worden ingericht in het nieuwe kantoor. En dan komt de grote vraag: wat willen we behouden en wat kan anders? Daarbij viel veel, heel veel, te ontdekken.

Zo gingen we op zoek naar nieuwe bureaus en bleken de oude bureaus een goede bestemming in Suriname te kunnen krijgen. We bepaalden waar een wand kwam en waar niet. En moest deze wand van glas zijn of juist niet? Uitgangspunt was dat we – ondanks (of dankzij) de drie etages – wel onze open en transparante manier van werken wilden behouden Hoe ontvangen we onze gasten? En – ook niet onbelangrijk – waar gaan we lunchen, koffie halen en printen? Het zijn zaken waar ik van tevoren niet over had nagedacht.

Ook over zaken ‘achter de schermen’ moesten we keuzes maken. Denk aan waar de airco in de serverruimte het beste kan hangen. Daarover gesproken: waar moet die serverruimte eigenlijk komen? Hoe gaan we überhaupt de IT inrichten? En wat te denken van het afvoeren van afval en een nieuw BHV-plan?

Op naar de volgende reis
Inmiddels is de verhuizing achter de rug. We moeten hier echter nog wel wat puntjes op de i zetten. Het nieuwe kantoor is alles wat we ervan hadden verwacht. En meer. Op 31 mei 2012 laten we je dat graag zien tijdens de opening, die – zoals je van LVTPR kunt verwachten – meer is dan alleen een opening.

Nu kijk ik uit naar mijn volgende reis. Wordt het Kenia, Tanzania of toch Peru? Eerst maar eens rustig de tijd nemen om de bestemming te bepalen en dan is het de hoogste tijd om even niets te doen. Al weet je natuurlijk nooit wat je onderweg tegenkomt en wat er valt te ontdekken ...

Tessa

Geen opmerkingen: