Apps: meer dan techniek alleen

Van een PR-bureau verwacht men tegenwoordig meer dan alleen PR. En terecht. Het draait veel meer om geïntegreerde communicatie – waar PR dan weer een onderdeel van is. En dat leveren we bij LVTPR dan ook. Een mooi voorbeeld van wat we recent hebben gedaan is de volledige realisatie van een iPhone- en Android-app. Voor onze klant Uit in de Heuvelrug ontwikkelden we een route-app. Deze maakten we in samenwerking met Azzugia, onze partner in app-creatie uit Utrecht.

Het doel van de Uit in de Heuvelrug-app is toeristen, recreanten en inwoners op een vernieuwende manier voorzien van toeristische informatie. Omdat steeds meer mensen zich online oriënteren voor vakanties en uitstapjes en de penetratie van smartphones in Nederland maar blijft groeien, was ons advies om een app te ontwikkelen. In de gratis app vinden gebruikers vijf routes – voor op de fiets, in de auto en om te wandelen. Het bijzondere aan deze navigatie-app is dat gebruikers op verschillende interessante punten (POI’s) langs de routes een stem te horen krijgen die hun een verhaal vertelt over de plek in kwestie – een beleving. De app is hiermee geschikt voor de twee voornaamste doelgroepen van de campagne Uit in de Heuvelrug: jonge gezinnen met kinderen en actieve senioren. Deze doelgroepen biedt Uit in de Heuvelrug hiermee een service, of zoals je wilt een toegevoegde waarde. Want succesvolle apps helpen je met praktische zaken.

Alles eromheen
LVTPR en Azzugia werkten in de totstandkoming van de Uit in de Heuvelrug-app nauw samen. Azzugia leverde het technische gedeelte en LVTPR verzorgde de content. Daarnaast regelde LVTPR de afstemming met alle betrokken partijen en legde verantwoording aan hen af. Denk hierbij aan de VVV’s in de regio, het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de betrokken gemeenten. Het was aan ons om alle partijen enthousiast te maken voor de app en mee te krijgen in het traject.

En wat komt er nog meer bij kijken? We bedachten het concept voor de app en schreven alle teksten. Van de teksten in de app zelf tot het persbericht over de lancering. We verzorgden het kick-off event en de acquisitie voor participatie van ondernemers. Want die kunnen een vermelding krijgen in de app. Leuk en zinvol als je als restaurant aan een van de routes ligt bijvoorbeeld. Daarnaast maakten we een minifolder en verzorgden we advertenties – online en in printmedia. Die minifolder vind je dan weer op onze stand op de Libelle Zomerweek en bij alle VVV’s in regio. We verspreidden daarnaast de boodschap via social media en maakten een landingspage speciaal voor de app. Een crossmediale aanpak dus. En die werkt, want de app werd gereviewd door bijvoorbeeld de iPhoneclub en wordt naar hartenlust gedownload. Tot slot: we hebben de klant volledig ontzorgd. Door een slimme samenwerking en met goede communicatie.

Een app is zeker meer dan alleen techniek. Nieuwsgierig geworden? Download ‘m hier!

Het Uit in de Heuvelrug-team

Geen opmerkingen: