Twinterview Deel XVII: Nick Klaessens (Veronica Magazine)

Nick Klaessens is journalist voor onder meer Veronica Magazine. Voor een van de – qua oplage – grootste tijdschriften van Nederland interviewt hij onder meer (inter)nationale artiesten en muzikanten. Daarnaast reviewt hij regelmatig allerlei muziekgerelateerde gadgets – een rol waar wij hem bij LVTPR vooral van kennen. Nick twittert via @nickklaessens. Via dit account interviewde wij hem vrijdag 16 maart 2012 vanaf 16.00 uur.

@LVTPR: Veronica is voor ons vooral ‘keihard de lekkerste’ en ‘jong, snel en wild’. Leven we dan misschien te veel in het verleden?








@LVTPR: Het betekent alleen maar dat het een spraakmakende slogan is geweest. Wij denken er in ieder geval nog regelmatig aan terug.

“Mooi zo. De complimenten gaan straks naar degenen die verantwoordelijk zijn voor die geslaagde kreten!”

@LVTPR: Veronica Magazine behoort nog steeds tot de, qua oplage, grootste tijdschriften. Hoe is het om daarvoor te werken?

“Die oplage opent veel deuren. Iedereen wil maar al te graag in het blad staan. In 5,5 jaar tijd heb ik te gekke verhalen mogen maken. En de variëteit aan rubrieken is een genot. De ene week een bandje spreken, de week erop interview ik Johnny de Mol of maak ik een reisverhaal.”

@LVTPR: Dat klinkt als een baan om jaloers op te zijn. Hoe ben je daar zo terecht gekomen en wat is je rol nu?

“Het aloude 'ik liep stage en ze waren wel blij met me'-verhaal. Nu bestier ik de gadgetpagina's en ben ik manusje van alles. Veel muziekinterviews en -reviews, maar ook setbezoeken en andere tv-gerelateerde reportages en interviews.”

@LVTPR: Tof! Voor ons ben je echter vooral bekend van je gadgettests. Waarom past een gadget wel of niet bij het magazine?

“Dan moeten we terug naar de slogan: alles wat keihard het lekkerst is. Het moet sexy zijn en gebruiksvriendelijk. De lezer is tussen de 8 en 88 jaar. Hij of zij heeft liever een gele gsm met Angry Birds dan een geavanceerd zakenmodel. Zo deskundig ben ik overigens ook niet.”

@LVTPR: En hoe kijkt Veronica Magazine aan tegen pr-bureaus? Oftewel: hoe belangrijk zijn deze voor jullie?

“Het zijn belangrijke en handige vrienden. Niet van het onbaatzuchtige soort natuurlijk, maar dat weet je vooraf. We moeten elkaars werk makkelijker maken. Ik geloof dat dát wel erg goed lukt. Vinden jullie dat ook?”

@LVTPR: Uiteraard. Dat blijkt wel uit een twinterview als dit! Tot slot: hoe zie je de toekomst van Veronica Magazine – met alle ontwikkelingen in het achterhoofd?

“In tv-gidsenland vallen rake klappen, maar ik zie ons over tien jaar nog wel een grote speler zijn. We onderscheiden ons nú al met ons magazinegedeelte. Wekelijks 60 á 70 bladzijdes redactie met éigen verhalen. We spreken Brad Pitt, Black Eyed Peas en Jan Kooijman zelf. Dat vinden wij leuk, maar de lezer ook. Ik zie ons meer als een entertainmentblad dan een rtv-gids.”

@LVTPR: Unieke content telt, ook op papier. Goed om te horen dat een entertainmentblad nog zo veel succes heeft. Nog een muzikale tip voor het weekend?

“Absoluut! Een lentewaardige mixtape vol soul-edits vind je op mijn blog Nine Licks, met daarin onder meer held Bill Withers.”

Dit is het zeventiende in een serie LVTPR-twinterviews. Een kort gesprekje met iemand uit de wereld van communicatie, pr, pers, media of journalistiek, gehouden via Twitter. LVTPR (@lvtpr) stelt de vragen. De geïnterviewde antwoordt via zijn of haar persoonlijke account. Het LVTPR-twinterview vindt elke vrijdagmiddag om/rond 16.00 uur plaats. Ook meedoen? Stuur gerust een mailtje aan social@lvtpr.nl.

Geen opmerkingen: