Gezond eigenwijs


De afgelopen weken zijn we bij LVTPR bezig geweest om de best mogelijke presentaties in elkaar te boksen voor enkele prospects. Dat alles begint natuurlijk met een goede briefing en de vragen grondig te bestuderen en analyseren. Pas dan begint voor ons de uitdaging. Tijdens één of meerdere brainstormsessies met het team, bespreken (en bediscussiëren) we de aanpak. Wat willen we vertellen? Hoe willen we de boodschap brengen? Wat voor beeldmateriaal willen we als ondersteuning? Gaan we volop voor social media? Of wordt het een ideale mix met de traditionele pr? Het komt allemaal aan bod.

Afwijken
Bij LVTPR zijn we gezond eigenwijs. Als communicatieadviseurs leveren we immers advies op maat. Daarom gebeurt het dikwijls dat we afwijken van de traditionele denkpatronen en durven we naast de gevraagde proposal verrassend uit te hoek komen met vernieuwende ideeën. Ik verwijs u graag naar bestaande klanten voor referenties. We willen immers net zoals voor onze bestaande klanten, uitblinken in originaliteit. En dat kan met een traditionele pr-campagne, een guerrilla-actie en/of een aangepaste campagne via de social media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn.

Na uren voorbereiding, concretiseren en het opmaken van pitch is de dag van de presentatie aangebroken. Je probeert de reacties op de gezichten te lezen en te analyseren. Vaak weet je dan al of je een goede kans maakt. Maar bij het verlaten van de meeting gebeurt het wel eens dat er een ander pr-bureau klaar staat om hun ding te doen. Dan besef je opnieuw dat je niet de enige bent die was uitgenodigd. En dan stel je jezelf de vraag: hoe brengen zij hun presentatie aan? Wat zijn hun ideeën? Zullen ze ook zo zelfverzekerd zijn?

Champagne
Het verlossende antwoord volgt met een beetje geluk enkele dagen later en als je pech hebt enkele weken later. En als het goed nieuws is, is het tijd voor een glaasje champagne. En als de keuze is gevallen op een ander bureau proberen we daar onze lessen uit te trekken. Ontmoedigd raken we nooit.

Luc

Geen opmerkingen: