Twinterview Deel I: Wouter Glaser (TomTom)

Wouter Glaser is pr-manager Benelux en Zuid-Afrika bij TomTom. Hij werkt in deze functie onder meer samen met LVTPR. Daarnaast is hij zeer actief op Twitter (@wouterglaser). Genoeg redenen om hem aan de tand te voelen in het allereerste LVTPR-twinterview. Dit vond plaats op vrijdag 11 november 2011 (11-11-11), live op Twitter vanaf 16.00 uur.

@LVTPR: We beginnen luchtig: wat is het laatste muzieknummer dat je hebt gehoord?







@LVTPR: Wat is de belangrijkste ontwikkeling die er momenteel bij TomTom speelt op communicatiegebied?

“We worden vaak gezien als 'kastjesmaker' en die maken we nog steeds met veel plezier. Maar we zijn ook leverancier van vele andere soorten navigatieproducten. De uitdaging is dus vooral om journalisten en het grote publiek ook de andere kanten van TomTom te laten zien, zoals automotive, verkeersinformatie en smartphone-applicaties. Navigatie is de basis en daar zijn we goed in. Ongeacht welk platform!”

@LVTPR: Minder 'kastjesmaker', meer 'navigatiespecialist' dus. Hoe gaan jullie hiermee in de praktijk om?

“Een voorbeeld is dat we ons steeds meer profileren als verkeersautoriteit. Het maakt niet uit hoe je de informatie ontsluit en via welk navigatiemedium. Pr-matig doen we dit door bijvoorbeeld maandelijks een Traffic Report te maken en uit te sturen. Dit stellen we samen op basis van HD Traffic-data.”

@LVTPR: Kun je kort uitleggen wat HD Traffic precies is? En welk voordeel dit oplevert voor de gebruiker?

“Dat is lastig. Beelden zeggen meer dan woorden, zie bijvoorbeeld deze video. Waar het in feite op neer komt is dat HD Traffic op basis van TomTom-toestellen met een simkaart en anonieme Vodafone tracking-bestanden tot 99,9 procent van de wegen ziet en meet. Dus ook bijvoorbeeld de Overtoom.”

@LVTPR: Welk advies zou je pr-/communicatieprofessionals over pr 2.0 willen geven?

“Wees jezelf, oprecht en authentiek. Zie Twitter niet als hét middel, maar een middel. Haal de muur tussen privé en zakelijk neer.”

@LVTPR: Dank je. Laatste vraag: het is vrijdagmiddag. Welk drankje pak jij er zo bij om het weekend te openen?







Dit is de eerste in een serie LVTPR-twinterviews. Een kort gesprekje met iemand uit de wereld van communicatie, pr, pers, media of journalistiek, gehouden via Twitter. LVTPR (@lvtpr) stelt de vragen. De geïnterviewde antwoordt via zijn of haar persoonlijke account. Het LVTPR-twinterview vindt elke vrijdagmiddag om/rond 16.00 uur plaats. Ook meedoen? Stuur gerust een mailtje aan social@lvtpr.nl.

Geen opmerkingen: