Er hangt een klant aan de lijn met een ongebruikelijke vraag. Deze keer gaat het niet over een persbericht, mediatraining of pr-advies. De desbetreffende klant vraagt namelijk of we met hem mee willen doen aan een hardloopwedstrijd. Ja, echt waar.
Wat wil het geval: Eyefreight – de klant waar het in dit geval om draait – heeft zich ingeschreven voor de businessrun van Hilversum. Vijf kilometer rennen dus. Als fanatiek hardloper is Michel direct enthousiast. Ook Naomi trekt de laatste tijd steeds vaker haar hardloopschoenen aan en doet dus graag mee. Zo hebben we plots twee LVTPR-afgevaardigden op de vijf kilometer.
Shirts
Eyefreight vroeg ons de shirts te ontwerpen en te laten drukken. Zo geschiedde. We schakelden onze vaste vormgever in en lieten een stel prachtige t-shirts bedrukken. Logo op de borst, slogan en diensten op de rug. Op naar Hilversum.
Gespannen gezichtjes als we ons in een wit Eyefreight-shirt bij het team aansluiten. Nog even snel met zijn twaalven op de teamfoto en dan naar de start. Bijna vijfhonderd businesslopers – mannen en vrouwen – kijken zenuwachtig om zich heen. We hebben er zin in!
Michel:
“Ik loop zelf wel vaker hard. Toch verbaast het me. Na een kilometer wedstrijd loop ik namelijk helemaal voorop. Slechts één jongen met een geel shirt kan me volgen. De enigen die ik in de gaten moet houden, zijn twee fietsers. Ze zorgen ervoor dat er geen mensen plots oversteken en wijzen me de weg. Het gaat best lekker en ik loop zelfs uit op de gele man. Ik lach als ik als winnaar over de finish kom. Eerste!”
Naomi:
“Als beginnend hardloper had ik mijn verwachtingen laag ingezet: als enige vrouw zou ik zeker weten als laatste van ons team eindigen. Mijn bescheidenheid was geheel onterecht. Na vijftig meter verlieten alle mannen mij en loop ik ‘alleen’ verder. Al snel kom ik een dame tegen die qua tempo, lengte en persoonlijkheid bij me past. Ik passeer een van mijn teamgenoten bij het twee kilometerpunt. De laatste tweehonderd meter zet ik nog even hard aan en eindig als een na laatste van ons team, vier minuten sneller dan verwacht!”
Teamprestatie
Iedereen is gefinisht. Het maximale eruit gehaald. Al snel horen we dat we als team op het podium zijn geëindigd. Mede dankzij ons. Geweldig! Een nieuwe vorm van klantenbinding? We weten het niet. Het is in ieder geval een echte teamprestatie van klant en LVTPR. Bedankt Eyefreight!
Michel & Naomi
Geen opmerkingen:
Een reactie posten