Men neme een spa, een aantal journalisten en een magnetronoven


Hoe introduceer je een nieuw type magnetronoven op een leuke, interessante, en innovatieve manier bij de pers? LG introduceerde onlangs de DuoChef Stoom, een magnetronoven waarin je ook kunt stomen. Gezond koken wordt hierdoor heel gemakkelijk en snel. Hoe laat je dit aan journalisten zien en nog belangrijker, hoe kan je journalisten een gebruikservaring meegeven?

Een demonstratie of kookworkshop ligt voor de hand. Leuk en heel doelgericht, maar wij wilden meer: de journalisten een beleving geven, een gevoel wat de essentie van de DuoChef Stoom weerspiegelt.

Het belangrijkste kenmerk van de DuoChef Stoom is, de naam zegt het al: stoom. Koken met een LG stoomoven slash magnetron is gezond, handig, bespaart tijd en geeft je uiteindelijk een beter gevoel. Hier moesten we iets mee.

Mensen gaan massaal naar spa’s om lekker te stomen en te zweten in sauna’s en stoombaden. Je voelt je er beter door en dat is precies de essentie die het koken met stoom je geeft. An idea was born.

We ontvingen een intiem groepje journalisten in stoommekka Spa Zuiver in het Amsterdamse Bos. Een ontzettend enthousiaste dame toverde al demonstrerend een volledig menu uit de DuoChef Stoom waar iedereen direct van kon genieten. Op deze manier kreeg iedereen informatie, kon iedereen goed zien hoe makkelijk en snel het koken was en proeven hoe smakelijk het eten was dat uit de DuoChef Stoom kwam. Een goed product en een goede demonstratie zijn heel belangrijk, maar wat deze bijeenkomst echt tot een succes maakte was de beleving. Dat tilde de bijeenkomst naar een hoger niveau. Er was al een gevoel van wellness gecreëerd, maar de mogelijkheid te genieten van een ontspannende massage was de slagroom op de taart. Leuke feedback die we kregen van een van de journalisten was dat het zo heerlijk was om ook eens verwend te worden. Culinaire journalisten worden namelijk nogal eens zelf aan het koken gezet. Het was een schot in de roos om ze lekker te pamperen.

Die extra inzet om een beleving te creëren voor dit evenement heeft zijn vruchten afgeworpen en maakten het evenement tot een succes. Op naar het volgende!

Hanneke

Geen opmerkingen: