Van een bolletjestypemachine tot Twitter

Ik heb nog gewerkt met een IBM-bolletjestypemachine. Daarmee kon je zelf correcties in je typewerk uitvoeren. Kort daarna kwam de pc die het correctielint overbodig maakte. Het is sindsdien snel gegaan. Ooit heb ik anderhalf uur gewacht totdat mijn 33K3-modem een foto van een neef uit Amerika op mijn scherm had getoverd. Nu vliegen hele fotoboeken in seconden over de lijn en is werken zonder internet ondenkbaar.

Als ik de deskundigen mag geloven, staan we met alle ontwikkelingen op het gebied van social media aan de vooravond van een nieuwe (r)evolutie. Het is met hypes altijd oppassen. Want niet iedere hype waait over. Een gerenommeerde muziekkenner uit de jaren vijftig noemde destijds de Beatles eendagsvliegen en we weten hoe dat is afgelopen. Ook sms werd in de begintijd niet echt beschouwd als een medium waar de maatschappij iets mee kon. Ik houd mijn mening over Twitter, Yammer, Hyves, Facebook en al die anderen daarom nog even voor me en heb toch maar een Twitter-account aangemaakt. Eens kijken hoeveel mensen mij willen volgen…

http://twitter.com/klaaslvtpr

Geen opmerkingen: