Dr. Utker

Dr. Oetker vond bij zijn laatste reclamecampagne dat het genoeg is geweest in Nederland. We moesten het maar te weten komen via een niet al te spannende tv-commercial: Dr. Oetker spreek je uit als Dr. ‘Utker’. Bij mij rees, na het zien van de Utker-commercial, de vraag waarom een bedrijf dit op deze manier aanpakt. Plompverloren een nieuw uitspraak van je merk noemen, zonder introductie of aanleiding. Naar mijn idee een gemiste kans. Een nieuwe uitspraak vraagt erom op een vermakelijke manier voorzichtig te worden geïntroduceerd. Zo kan Nederland wennen aan de nieuwe uitspraak en krijgen kijkers hetzelfde gevoel van gewenning als de hoofdrolspeler(s) uit de commercial. Dit in plaats van zonder aankondiging een nieuwe uitspraak om je oren geslingerd te krijgen. Want het laatste wat je wilt bereiken met je communicatie is de gemiddelde Nederland laten denken dat ze al die jaren zo dom geweest zijn om Dr. Oetker te zeggen.

Els

Geen opmerkingen: