E-mail: ik kan niet zonder

Wonderbaarlijk is het toch, als een collega die notabene in dezelfde kantoortuin zit, mij een mail stuurt of ik even tijd heb. Het is waar. Het gebeurt. Ik maak het regelmatig mee. Het bizarre vind ik, dat ik er ook nog aan mee doe. Wat is dat toch die e-mailcultuur in (kleine) organisaties?

Aanstaande vrijdag wordt de eerste e-mailloze vrijdag ingeluid in Nederland en Belgiƫ, aldus Managersonline. Uit onderzoek blijkt namelijk dat werknemers 30 procent van hun tijd doorbrengen met het lezen en afhandelen van email. Hoe arbeidsproductief is dat? Vooral als je uitgaat van een heftige CC- en BCC-cultuur.

Of ik mee doe met deze actie? Nou nee, dat is nu het gekke. In het PR-vak van vandaag de dag kan je eigenlijk niet meer zonder. Je bent bezig met actualiteit en die houdt niet op bij de Nederlandse, nee zelfs niet bij de Belgische grens. Je staat klaar voor journalisten en je klanten. Ik hou het op een emailloze vrijdagmiddag (gelukkig zijn we ook telefonisch bereikbaar ;-)). Aanstaande vrijdag gaan we vanaf vier uur bij LVT PR onze traditie met gedichten en cadeaus voortzetten. Dank u Sinterklaasje!

Naomi

Geen opmerkingen: