Synergie op hoge snelheid

We werken bij LVT PR voor verschillende branches, waaronder de ICT- en de reisbranche. Branches die mijlenver uit elkaar liggen, zou je denken. Maar soms is er een onverwachte overlap. Bijvoorbeeld met de recente introductie van Wi-Fi internet in de hogesnelheidstrein Thalys. En zo komt het dat je opeens namens NS Hispeed aan het bellen bent met journalisten van ICT-publicaties als AutomatiseringGids en de ICT–redactie van De Telegraaf!

LVT PR is gestart in de ICT-sector. De afgelopen jaren zijn we echter succesvol in andere branches doorgedrongen. En dat zorgt regelmatig voor meer synergie dan je op het eerste gezicht zou verwachten. En dan bedoel ik niet alleen wanneer er brancheoverschrijdende onderwerpen aan de orde komen, zoals bij NS Hispeed. Ik doel ook op de manier waarop verschillende branches tegen PR en communicatie aankijken.

Bij onze klanten die zich op de consument richten, onze zogenaamde lifestyle- en consumer-klanten, is er een beweging waarneembaar richting marketing-PR. Hierin wordt de fine line tussen marketing en PR nog verder opgerekt: door prikkelende marketingacties die ook via redactionele aandacht in de media de uiteindelijke doelgroep bereiken. Voor klanten die zich niet in dit lifestyle segment bevinden kijken wij nu ook naar wat marketing-PR voor hen zou kunnen betekenen.

De grotere diversiteit in ons klantenportfolio helpt ons dus om ‘out of the box’ of beter gezegd ‘out of the sector’ te denken. En dat is een spoor dat wij graag nog beter op de rails willen zetten, om weer bij de trein terug te komen ;-)

Annemiek

Geen opmerkingen: