"Commerciële redactie? Ja, graag!"

Eva van Reijmersdal promoveerde vorige week aan de UvA. In haar onderzoek toont zij aan dat ”consumenten het helemaal niet erg blijken te vinden wanneer reclame met redactionele inhoud wordt vermengd”. Van Reijmersdal verklaart dat vermenging van reclame en redactie (ook wel brand placement of non-spot advertising genoemd) niet alleen wordt geaccepteerd, maar ook werkt! Oftewel: Vermenging van marketing en PR heeft een positief effect op merkherinnering, merkimago en consumentengedrag.

De consument heeft behoefte aan commerciële content. In het onderzoek geven mensen aan dat zij zelf wel kunnen beoordelen of zij iets aan de informatie in zo’n advertorial of themarubriek hebben. Informatie op de pagina's 'Goed Gespot' en 'Leuk voor Thuis' wordt niet als reclame ervaren. En hoe redactioneler het format, hoe minder het wordt gezien als irritant en misleidend. Met creatieve persberichten, producttests, advertorials en samples zorgen we dat onze klanten in de voor hen belangrijke bladen en RTV-programma's verschijnen; of dat nu via redactionele inhoud of via allerlei combinatievormen is...

Geen opmerkingen: