Twinterview Deel XXII: Vincent Everts (trendwatcher, inspirator, innovator)

Vincent Everts is trendwatcher, geeft presentaties en is een echte gadgetfreak en -expert. Vermaard is hij om zijn humoristische en inspirerende manier van presenteren. Bekend om zijn gulle lach. Vincent test regelmatig nieuwe apparaten en technieken en staat daarmee vaak in contact met pr-bureaus. Via Twitter houdt hij daarnaast zijn volgers op de hoogte van ontwikkelingen in gadget- en medialand. Op vrijdag 27 april 2012 interviewden we hem via Twitter (@vincente), live vanaf 16.00 uur. Lees hieronder hoe dat verliep.

@LVTPR: Voor diegenen die jou niet kennen, je bent en doet honderd dingen tegelijk. Maar hoe kunnen we je nu het beste noemen?








“Momenteel werk ik voor Innovader aan een project voor Leafplan.nl. Zij volgen mijn elektrische auto overal waar ik rijd via een live videoverbinding.”

@LVTPR: Tablets, de cloud, social media; wat is volgens jou als trendwatcher de volgende trend die ons leven gaat veranderen?

“Ik vind zelf de ‘consumerization of IT’ een interessante trend. Oftewel hoe mobile, de cloud en social media bij bedrijven binnendringen. Daarnaast ben ik op South by Southwest 2012 (SXSW) geweest. Hier zag ik met name sterke ontwikkelingen in ‘location based social media’. Met de Highlight-app kun je bijvoorbeeld bekende mensen in de buurt opzoeken en ontmoeten.”

@LVTPR: Op welke manier stimuleer of ondersteun jij bedrijven hierbij?

“Ik ben voor bedrijven ‘Mister Inspiration’. Ik geef onder meer workshops, keynotes, interviews en ben dagvoorzitter bij evenementen. Zie mijn site voor meer informatie.”

@LVTPR: We zijn hier bij LVTPR groot fan van je presentaties. Over ons gesproken: hoe (on)belangrijk zijn pr-bureaus voor je?

“Pr-bureaus zijn de tussenpartij tussen mij en de gadgets die ik test/review en evenementen die ik bezoek. Daarnaast bieden ze me soms creatieve mogelijkheden. Zo ben ik voor een telefoonmerk naar de Mobile World Conference 2011 in Barcelona geweest. ”

@LVTPR: Zie jij de rol van deze bureaus veranderen in de toekomst?

“Pr-bureaus zijn steeds meer een ‘trusted advisor’. Ze betrekken bedrijven bij creatieve projecten die positieve pr opleveren voor het merk.”

@LVTPR: Tot slot, wat is de meest revolutionaire gadget of techniek die je ooit hebt gebruikt?

“Mijn belangrijkste gadgets door de jaren heen:

1. ATOM Acorn-hobbycomputer(1982)
2. IBM PC (1984)
3. Toshiba 31000-laptop (1986)
4. BlackBerry (2002)
5. Segway (2005)
6. MacBook (2006)
7. iPhone (2007)
8. iPad (2010)
9. Nissan Leaf (2011)”

Dit is het 22e in een serie LVTPR-twinterviews. Een kort gesprekje met iemand uit de wereld van communicatie, pr, pers, media of journalistiek, gehouden via Twitter. LVTPR (@lvtpr) stelt de vragen. De geïnterviewde antwoordt via zijn of haar persoonlijke account. Het LVTPR-twinterview vindt elke vrijdagmiddag om/rond 16.00 uur plaats. Ook meedoen? Stuur gerust een mailtje aan social@lvtpr.nl.

1 opmerking:

Anoniem zei

Братва про нас! [url=http://profvesti.ru/o-kirpichnom-stroitelstve/102-stroitelstvo-kirpichnykh-domov-tseny.html]ремонт квартир цены[/url]