Twinterview Deel XII: Christine Braun (AVRO)

Christine Braun is pr-adviseur van de AVRO, de omroep achter het succesvolle televisieprogramma ‘Wie is de Mol’. Op Twitter is ze te vinden als braunie01. In dit twaalfde LVTPR-twinterview meer over het succes van deze serie en hoe de AVRO nieuwe media en zelfs een ‘tweede scherm’ inzet bij het programma. Deze editie vond plaats op vrijdag 3 februari 2012, live op Twitter vanaf 16.00 uur.

@LVTPR: De AVRO draait momenteel goed met ‘Wie is de Mol’. Dus een logische eerste vraag is dan: wie is de mol?



@LVTPR: Geen tipje van de sluier, Christine?

“Nee, ik moet echt streng zijn!”

@LVTPR: Jammer zeg. Maar goed, wat doet een pr-adviseur van de AVRO zoal?

“Ik zorg ervoor dat AVRO-programma's goed in de markt worden gezet. Denk aan het onderhouden van perscontacten, woordvoering en interviews regelen. Dit laatste voor bijvoorbeeld ‘Wie is de Mol’. Ook de presentatorenbegeleiding ligt bij mij. Verder denkt de AVRO steeds meer crossmediaal. Daar hoort ook het organiseren van evenementen bij en uiteraard social media.”

@LVTPR: De kijkcijfers van ‘Wie is de Mol’ zijn al jaren zeer goed. Kun je dit succes verklaren?

“Ja, ‘Wie is de Mol’ breekt dit jaar alle records. Het succes is te danken aan het bijzonder slimme concept en het ongrijpbare aspect van het spel. Een mysterie oplossen en zelf meespelen voor de buis is hierin bepalend. Dit maakt het kijken aantrekkelijk, waardoor ‘Wie is de Mol’ voortdurend blijft boeien.”

@LVTPR: Spelen kijkcijfers daarbij eigenlijk een grote rol - ook al is het de publieke omroep?

“Het is niet het allerbelangrijkste, maar de AVRO is trots dat het zo veel mensen bereikt. Niet alleen via televisie, maar ook steeds meer via Facebook, Twitter en de radio. Nieuw dit jaar is het tweede scherm, ook erg leuk.”

@LVTPR: Over dat tweede scherm, wat is dat precies? En wordt het veel gebruikt?

“Cijfers hebben we nog niet, maar de reacties zijn positief. Check onze site voor meer info over wat het tweede scherm precies doet. Daarbij helpt het dat ‘Wie is de Mol’-fans online zeer actief zijn en alles via social media delen. Dat is geweldig om bij te houden.”

@LVTPR: Wij gaan zo met zijn allen de nieuwste aflevering kijken, dus bedankt voor je medewerking en proost op een goed weekend!






Dit is het twaalfde in een serie LVTPR-twinterviews. Een kort gesprekje met iemand uit de wereld van communicatie, pr, pers, media of journalistiek, gehouden via Twitter. LVTPR (@lvtpr) stelt de vragen. De geïnterviewde antwoordt via zijn of haar persoonlijke account. Het LVTPR-twinterview vindt elke vrijdagmiddag om/rond 16.00 uur plaats. Ook meedoen? Stuur gerust een mailtje aan social@lvtpr.nl.

Geen opmerkingen: