Twinterview Deel IX: Michiel Droog (HVMP Marketing)

Michiel Droog is directeur en eigenaar van internetmarketingbureau HVMP. Hij twittert via het account van zijn bureau (@hvmpmarketing) over de ontwikkelingen in online marketingland. In dit interview gaat hij in op de belangrijkste webtrends en social media. Michiel is de negende geïnterviewde in serie LVTPR-twinterviews. Deze editie vond plaats op vrijdag 13 januari 2012, live op Twitter vanaf 16.00 uur.

@LVTPR: Wat is volgens jou de beste bedrijfswebsite van Nederland? Waarom?
 


@LVTPR: Oké. Social media is populair. Verandert hierdoor ook de rol die een bedrijfswebsite moet hebben? Hoe?

"Wij vinden van niet, social media is slechts een extra kanaal. De corporate site dient als basis voor je online marketing. Dat verandert niet door social media. Wel zien we veel meer technische integratie optreden met de bedrijfswebsites.”

@LVTPR: Kun je daar een voorbeeld van noemen?

“Nagenoeg iedere mkb-site wil tegenwoordig een twitter-integratie. Ook de Like- en +1-buttons zijn niet aan te slepen!”

@LVTPR: Wat is volgens jou de belangrijkste webtrend voor 2012? Waarom?

“Dat is absoluut mobiel. Steeds meer organisaties zullen dit jaar mobiel gaan. Het is nu ook bereikbaar voor kleinere organisaties.”

@LVTPR: Mooi vooruitzicht! Heb je in dit licht nog een tip voor pr- en communicatieprofessionals?

“Jazeker. Lees het e-book van Jim Lecinski (Google). Je kunt het downloaden op http://www.zeromomentoftruth.com/.”

@LVTPR: Het is bijna weekend. Doe jij/jullie nog iets op de vrijdagmiddag? Een borrel bijvoorbeeld? 









Dit is de negende in een serie LVTPR-twinterviews. Een kort gesprekje met iemand uit de wereld van communicatie, pr, pers, media of journalistiek, gehouden via Twitter. LVTPR (@lvtpr) stelt de vragen. De geïnterviewde antwoordt via zijn of haar persoonlijke account. Het LVTPR-twinterview vindt elke vrijdagmiddag om/rond 16.00 uur plaats. Ook meedoen? Stuur gerust een mailtje aan social@lvtpr.nl.

Geen opmerkingen: