Vijf grote voordelen van een social media release

We versturen bij LVTPR steeds vaker social media releases in plaats van persberichten. Deze ‘opgepimpte’ versies verrijken nieuws met diverse media: video’s, afbeeldingen, links en sociale media-feeds. Niet iedereen is overtuigd van het nut van deze nieuwe manier van communiceren. Daarom: vijf grote voordelen van een social media release.

1. Toegang tot alle relevante informatie
Met een media release verrijk je een persbericht met voor het bericht relevante media en informatie. Plaats bijvoorbeeld bij een bericht over een nieuwe auto direct de tv-reclame erbij. Of bied van een productlancering beeldmateriaal in hoge resolutie aan. Dit bespaart de journalist of blogger een hoop zoek- en regelwerk. En zijn er andere websites die het de journalist eenvoudiger kunnen maken? Deze zijn ook eenvoudig toe te voegen.

2. Voor iedereen beschikbaar
In tegenstelling tot een persbericht is een social media release online voor iedereen beschikbaar. Dus geen irritante inlogcodes of betalingen meer om een persbericht te lezen. Maar gewoon een nette URL waar journalisten en andere geïnteresseerden het nieuws eenvoudig kunnen vinden. Ook als ze later nog eens iets willen opzoeken.

3. Blijft goed vindbaar in Google
Een social media release krijgt een eigen URL. Daarnaast zijn de aanbieders van social media releases, denk aan Perspagina.nl, vaak helemaal ingericht voor een goede vindbaarheid in de Google-zoekmachine. Extra mooi is: de webpagina blijft ook lange tijd zo goed vindbaar. Zo zijn er social media releases van klanten die tot op de dag van vandaag bezoekers trekken. En dat terwijl ze een jaar geleden zijn uitgestuurd. We hebben het zelfs al eens zo ver geschopt dat we bij een zoekopdracht op bedrijfsnaam met het nieuwsbericht hoger stonden dan de bedrijfswebsite zelf… Go figure.

4. Opleveren van mooi product
Met een social media release lever je een mooi product op voor de klant. Geen droge tekst, maar een geheel in bedrijfshuisstijl opgemaakte webpagina. Met afbeeldingen en video. Dat is iets wat je graag aan klanten laat zien.

5. Direct delen van het nieuws
Journalisten willen nieuws snel kunnen delen. Met hun eigen netwerk of via sociale media. Een social media release maakt dit mogelijk. Er staan direct knoppen bij om het nieuws te delen. Vaak is er zelfs al een tekstje geschreven. Sneller en makkelijker kan bijna niet.

Bij LVTPR halen we goede resultaten met social media releases. Bekijk bijvoorbeeld eens de pagina’s die we voor Oxxio en Bull  maakten. Vragen? Je weet ons te vinden.

Michel

Geen opmerkingen: