HiFi is terug: een nieuw muzikaal jasje en socialer dan ooit

Er is niets zo veranderlijk als de wereld van het muziek luisteren. Digitale muziek is de normaalste zaak van de wereld. Dit dringt ook steeds meer de woonkamer binnen. De muziek op computer of mp3-speler moet ook te beluisteren zijn tijdens een etentje of op de bank. Een trend waar producenten van muziekspelers sterk op inspelen.

Wat een paar jaar geleden nog het domein was van technisch georiĆ«nteerde bedrijven, is steeds meer mainstream. Bedrijven als Sonos pionierden hierin. Maar ook bedrijven als Bose, Bower & Wilkins en Philips hebben inmiddels eigen digitale muziekspelers voor in de woon- of slaapkamer. Deze verschuiving naar de massa brengt eigenlijk HiFi terug de woonkamer in. Daarmee is muziek luisteren weer steeds meer een ‘sociale’ activiteit. Dit in tegenstelling tot de laatste jaren, waar mp3-spelers en download-diensten er juist voor zorgden dat het muziek vooral individueel beleefd werd. De verschuiving naar ‘sociaal’ muziek luisteren heeft grote gevolgen voor een bedrijf als Sonos. Dit bedrijf begon als technisch pionier op het gebied van muziekkwaliteit. Er is inmiddels een zeer hoog niveau bereikt. De markt is nu klaar voor de meer mainstream digitale muziekspelers. Dus is er ruimte - en noodzaak- voor verandering.

Transformatie
Sonos heeft de afgelopen maanden een enorme transformatie ondergaan. Op 20 juli 2011 is het nieuwe Sonos opgestaan met als centrale boodschap: Sonos, the wireless HiFi system. Uiteraard streeft Sonos hierbij naar de ultieme muziekervaring: meer gericht op mainstream, voor iedereen beschikbaar en zeer sociaal geladen. ’Dit overgangstraject is lang en uitdagend. Een succesvolle introductie van een nieuw merk hangt af van vele factoren. Pr is hiervoor dan ook zeker belangrijk. Bij LVTPR hebben we een cool evenement georganiseerd. We nodigden pers en andere relaties uit om de introductie van het nieuwe merk en de nieuwste telg in de Sonos-familie - de PLAY:3 – bij te wonen.

Music minded
De ontwikkelingen in muziekland gaan intussen gewoon door. Wij houden onze vinger continu aan de pols. Maar wij zijn in ieder geval al trots op wat er nu staat en de rol die we hierin hebben gespeeld.

En wil je meer weten over het nieuwe Sonos? Het Sonos dat zich positioneert als ‘the wireless HiFi system’? Bekijk dan de geschiedenis en toekomst van HiFi in een mooie infographic, gemaakt door Jasmine France van Sonos.

Hanneke

Geen opmerkingen: