Met Google Adwords staat een bedrijf binnen korte tijd in de bovenste regionen van de zoekresultaten. Het is een soort online veiling. Iedereen bepaalt zelf op welke zoekwoorden en voor welk bedrag hij of zij getoond wil worden. Hoe hoger het bod, hoe beter de positie. En het mooie is: alleen voor daadwerkelijke klikken op de advertenties moet worden betaald. Een vertoning is helemaal gratis.
Bepaal strategie
Uiteraard vergt elk bedrijf of campagne zijn eigen strategie. Snel leads genereren? Zet dan hoog in en zorg voor wervende advertentieteksten. Naambekendheid vergroten maar niet veel budget? Houd de biedingen dan laag en ga alleen voor de juiste vertoningen. Adwords biedt veel mogelijkheden; voor ieder bedrijf en elk doel of budget.
Goede resultaten door Adwords
Bij LVTPR zetten we Adwords in voor diverse klanten. En met succes. Zo hebben we onlangs voor een ICT-dienstverlener vijf weken lang een Adwords-campagne verzorgd. We onderzochten de juiste zoekwoorden (op welke termen zoekt de eindklant?), schreven de advertentieteksten en namen de totale invoer, analyse en uitvoering van de campagne op ons. Tijdens de looptijd stuurden we constant bij, altijd gericht op het maximale resultaat. Mede dankzij de Adwords-campagne heeft deze klant meer dan zestig leads kunnen binnenhalen. En dat is zeker niet slecht gezien het doel van dertig. Daarnaast is het bedrijf vijf weken lang bovenin de zoekresultaten te zien geweest op belangrijke zoekwoorden van de doelgroep. Ook voor de naambekendheid een zeer goed resultaat dus.
Michel
Geen opmerkingen:
Een reactie posten