Content is king: doe meer met je evenement!


Je bent een bedrijf en je ziet dat je doelgroepen worstelen met een bepaald issue in de markt. Als expert in die markt heb ook jij je verdiept in dat issue en weet je klanten hiermee verder te helpen. Maar hoe laat je nou merken aan potentiƫle klanten dat jij die kennispartner bent? Een van de tools die je dan in kunt zetten is een seminar, themadag, of hoe je het ook wilt noemen, waarbij je doelgroepen een platform biedt om kennis te vergaren en uit te wisselen. Eneco deed dat onlangs door het organiseren van een Masterclass met als thema 'Duurzame energie: uitbesteden of in eigen beheer?'

Een keur aan interessante sprekers werkte mee aan deze themadag voor woningbouwcoƶperaties, gemeenten en projectontwikkelaars. Door interactieve breakout-sessies kon er echt dieper op specifieke onderwerpen in worden gegaan en een paneldiscussie bood gelegenheid voor een goede discussie. Kortom: een interessant en relevant kennisplatform voor de doelgroepen van Eneco. Dus ook interessant voor de doelgroeppersonen die niet aan het evenement deel konden nemen.

Communicatiecampagne
LVTPR organiseerde een communicatiecampagne om meer te halen uit dit evenement. Voorafgaand werd er aandacht gevraagd voor dit initiatief van Eneco in de relevante online media door bannering en vermeldingen in de agendarubrieken. Eneco bouwde een landingpage voor informatie en aanmelden. Ook via verschillende Twitter-kanalen en LinkedIn werd dit evenement gecommuniceerd (met uiteraard een customised link naar de landingspage).

Video
Voor online media is video hot! In samenwerking met Energiemedia produceerden we diverse video-interviews met de gastsprekers en een korte overview-video met de belangrijkste statements en conclusies van de Masterclasss. En om het contentplaatje compleet te maken schreef een van de editors van LVTPR een artikel waarin de visies, argumentatie en conclusies van de diverse sprekers en bezoekers werden samengevat. De week na de Masterclass stond al deze content, inclusief de presentaties van de Masterclass, online op de Masterclass-landingpage van Eneco. Hierover werd een e-mailing naar de relevante doelgroeppersonen van Eneco gestuurd. Zo konden mensen die het evenement niet bezocht hadden ook profiteren van de kennisdeling en alles nog even rustig nalezen. En uiteraard werd ook de relevante vakmedia geattendeerd op de interessante content en uitgenodigd dit op hun eigen pagina op te nemen.

De kennisuitwisseling blijft op deze manier niet beperkt tot de deelnemers aan de Masterclass en Eneco biedt de doelgroepen nu de mogelijkheid om de uitgewisselde kennis naar behoefte terug te halen. Zo maakt Eneco de rol van kennispartner concreet, samen met LVTPR. Want relevante content is king!

Annemiek

Geen opmerkingen: