Over rokershoest en saunabezoek

Als ontspanning neus ik online wel eens wat rond op www.bloggers.nl. Dit is een platform waar iedereen zijn eigen gratis weblog kan aanmaken, en kan schrijven over wat hem of haar bezighoudt. Ik verbaasde me over wat mensen allemaal op hun blog zetten. Als tekstschrijver weet ik maar al te goed dat elk verhaal een doel heeft. Maar wat wilden deze auteurs bereiken met hun blogs?

Onlangs las ik echter in de krant over de helende werking van schrijven. Het was al algemeen bekend dat je kopzorgen van je af kan schrijven. Maar dat ook je fysieke gesteldheid gebaat is bij schrijven, was nieuw voor mij. Een simpele zoekopdracht op internet leverde zelfs nog meer informatie op. Zo bestaan er tegenwoordig schrijfcursussen voor (chronisch zieke) patiĆ«nten en een workshop ‘helend schrijven voor kinderen’.

Nu weet ik waarom mensen laten weten dat ze sinds kort graag naar de sauna gaan (www.bloggers.nl/Vaneela), hun vakantie fantastisch was (www.bloggers.nl/onzevakantie) en Drum-shag wonderen doet voor hun rokershoest (www.bloggers.nl/DragonTears). Dat doen ze simpelweg om hun zorgen van zich af te schrijven. En het zal jullie niet verbazen: ik voel me ondertussen ook al weer stukken beter…

Joost

Geen opmerkingen: