Mediatraining kan nooit kwaad

Omgaan met de media is een vak apart. Kleine fouten op tv, radio of internet kunnen grote gevolgen hebben. Dat bleek maar weer eens maandavond 16 maart. Dit keer was het niet Bush die vergeten was dat de microfoon aanstond of Vogelaar die chagrijnig wegloopt van een opdringerige verslaggever.

Nee, het was ons aller Natasja Froger die de fout in ging. Zij is tegenwoordig het gezicht van de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM). In RTL Boulevard lichtte zij de nieuwe reclamecampagne van deze energieleverancier toe. Volgens Natasja is de NEM de aller-goedkoopste. Voor iedereen in alle gevallen. En de klantenservice is natuurlijk ook top!

Nou niet dus. Dat bleek wel uit de vele negatieve reacties van gedupeerden op de uitzending. Terwijl Natasja Froger in de volle overtuiging was dat ze volledig de waarheid sprak. Heel oprecht, maar een tikkeltje naïef als je het mij vraagt. En doodzonde: terwijl ze de reputatie van de NEM wil rechttrekken, beschadigt ze deze juist. En verpest ze een goede – en waarschijnlijk prijzige – reclamecampagne.

Maar Natasja wil haar fout goedmaken. Ze gaat er persoonlijk voor zorgen dat alle klachten van gedupeerden goed worden afgehandeld... Misschien dat de NEM nu maar eens moet ingrijpen. En investeren in een mediatraining voor Natasja. Zelf lijkt ze namelijk de grip op haar imago compleet te zijn kwijtgeraakt. Blijkbaar kan het ook voor een doorgewinterde BN’er geen kwaad om te leren hoe je omgaat met de media.

Joost

Geen opmerkingen: