Let's Hyve!

Interessant artikel op de site van de Telegraaf vandaag. Wat blijkt, ondanks alle aandacht die ervoor is in de media, blijken sociale netwerksites als Hyves en MySpace helemaal niet zoveel te worden gebruikt door de Nederlandse jeugd. Tenminste, in vergelijking tot andere landen. De jeugd verkiest toch de echte ontmoeting boven de virtuele. Zelf heb ik me ook eens laten verleiden tot een Hyves-pagina. Zoals wel meer ‘oudere jongeren’, want de meeste LVT’ers zijn er wel te vinden ;-) Maar wat doen we er eigenlijk? Persoonlijk ben ik m’n Hyves-pagina gestart als experiment om voor een klant een actie te doen. Want Hyves is wel een manier om een groep jongeren te benaderen waarvan je weet dat ze een bepaalde interesse delen. En zo’n perfect gesegmenteerde doelgroep vind je bijna nergens. Was de actie een succes? Nou nee, maar dat kan diverse redenen hebben. Het was erg last-minute, misschien wat hoog gegrepen en we waren niet bepaald ervaren in de wereld van de virtuele sociale netwerken. Inmiddels hebben we wel wat kennis opgebouwd en zijn sociale media een vast onderdeel geworden van de communicatieplannen van een flink aantal klanten. Want dit soort netwerken gaat vast wel overleven. Al is het maar door al die ‘oudere jongeren’ die hun schoolvriendjes en jeugdliefdes van vroeger willen blijven volgen...

Cas

Geen opmerkingen: