Het is weer komkommertijd!


Komkommertijd. In onze business een veelgebezigde uitdrukking in deze tijd van het jaar. Iedereen weet ook direct waar je het over hebt. Maar waar komt de uitdrukking eigenlijk vandaan? Tijd voor wat research (kan ook, 't is immers komkommertijd...) Wikipedia biedt uitkomst:

"Komkommertijd is een periode van het jaar waarin weinig nieuws te melden is omdat politici en veel anderen op vakantie zijn. Hoewel sommige mensen denken dat het woord een verbastering is van kommertijd (letterlijk: tijd van 'kommer', ellende) - een periode waarin er slechts armoedig nieuws te melden valt - wordt algemeen aangenomen dat het woord afkomstig is uit de tuinbouw.

In het verleden werden door het warme weer in de zomerperiode veel komkommers aangevoerd, eerst vanonder platglas en later uit de glastuinbouw. Door de enorme aanvoer daalt de prijs drastisch. Bij gebrek aan ander nieuws schreven de dagbladen in deze periode over de prijs van de komkommers. Op de voorpagina's verschenen foto's van de tuinder die de grootste komkommer had gekweekt, breed grijnzend met zijn gigantische product."

Prima, weer wat geleerd. Maar betekent dit dan dat we vanaf nu tot pak'mbeet eind augustus achterover kunnen leunen. En dus al googlend, myspacend en hyvend de zomer door moeten zien te komen? Geenzins! Immers, bij LVT PR is het elke dag komkommertijd. De komkommer wordt namelijk door menig collega (te pas en te onpas) in de dagelijkse lunch verwerkt. Wellicht een van de redenen dat de lunches bij LVT PR bij velen inmiddels beroemd zijn geworden. De lunch is overigens een prima aanleiding om eens bij te praten, nader kennis te maken (met andere collega's) en snode plannen te smeden. Dus hierbij een oproep aan alle relaties van LVT PR, journalisten, klanten: laat komkommertijd 2007 dit jaar niet ongemerkt voorbij gaan en kom een keer gezellig lunchen. Kost jullie wat tijd en ons wat komkommer, maar je krijgt er in elk geval een goed belegde boterham voor terug.

Tot komkommertijd!!

Paul

Geen opmerkingen: