Wat goed is komt snel

Twee maanden geleden studeerde onze bureau-benjamin Hilde af op het gebruik van blogs in de PR. Voor velen een eye-opener. Tegelijkertijd werden voorbereidingen getroffen voor een eigen LVT PR blog. Een simpele search op Internet leert dat vooral de afgelopen twee maanden het aantal nieuwe blogs en postings op het gebied van PR explosief is gestegen.
Onlangs organiseerde Emerce haar eDay. Tijdens dit congres waren blogs hét thema van de dag. Bekende goeroe’s als Mark Fletcher van Bloglines (een LVT PR-klant, by the way) en Neville Hobson (voorloper op het gebied van PR en blogs) zaten samen met bekende Nederlandse bloggers als Paul Molenaar, Frank Janssen en Hans Mestrum in een forum over PR en blogging. Inspirerend en uitdagend!

Op de party na afloop sprak ik met verschillende bloggers. De vraag naar mijn blog werd al net zo vaak gesteld als 12 jaar geleden naar mijn e-mailadres. Er is iets aan de hand. Noem het hype, noem het trend, noem het wat je wilt. Ontkomen doen we er niet aan. Het aantal voorbeelden van blogs die duidelijke invloed uitoefenden op imago’s van merken neemt hand over hand toe. En dus moeten wij er als imago-bewakers iets mee...

Ik hoop in ieder geval dat deze blog inspiratie en inzicht zal geven in onze manier van met mensen en werk omgaan. Hoe we informatie behandelen en delen en wat wij denken dat interessant kan zijn voor onze relaties. Het zal even vreemd voelen om zo open en bloot op het web informatie te delen. De collega-ondernemers kijken tenslotte ook mee. Maar het idee dat iedereen dat zal doen en de wereld weer een beetje transparanter wordt staat me wel aan. Dat past ook goed bij ons. Open, eerlijk en transparant…dat schrijven we al jaren in hoofdletters en ziehier de juiste tool er voor.

Gaan we dan gewoon alles op het web zetten? Nee natuurlijk niet. Bedrijfsgeheimen van onze klanten en van onszelf zullen we net zo goed bewaren als voorheen. Maar als we een leuke ervaring opdoen bij het verkondigen van iets, dan delen we dat natuurlijk weer graag. Voor mijzelf is het een mooie oefening. Want eigenlijk wil ik het komende jaar gewoon ook kunnen zeggen waar mijn eigen blog staat. Ik hoop je in ieder geval nog vaak te mogen treffen als lezer. En reacties zijn natuurlijk meer dan welkom... We horen namelijk ook graag jouw mening over wat we hier schrijven.

Charly

Geen opmerkingen: