LVT PR lanceert nieuw Belgisch zuivelmerk Délimel


Waar in Nederland en Duitsland zo’n negentig procent van de zuivelmarkt bestaat uit verse zuivelproducten, ligt deze verhouding in België juist andersom. Verreweg de meeste Belgen kopen nog de lang houdbare UHT-melk. Een gat in de markt? De oprichters van Délimel zien in ieder geval een groot potentiëel voor verse, smaakvolle zuivelproducten van Belgische oorsprong. Onlangs verzorgde de Belgische vestiging van LVT PR de perslancering van het merk.

Plaats van handeling van de perslancering was een melkveebedrijf in Waregem. Demissionair minister van Economie Vincent Van Quickenborne was aanwezig bij de lancering. En natuurlijk vloeide de verse melk in overvloed.

Op de persbijeenkomst waren vijftien journalisten aanwezig,waaronder vertegenwoordigers van vier Belgische nationale dagbladen en drie cameraploegen. Er was dan ook veel media-aandacht voor Délimel. Na twee dagen stond de teller op veertig artikelen in de papieren en online edities van onder meer De Morgen, Het Laatste Nieuws en De Tijd. Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg namen het filmpje over dat VTM had gemaakt en ook Kanaal Z besteedde een nieuwsitem aan dit Belgische initiatief. De lancering kreeg tijdens de bijeenkomst een social media-component, door een tweet van de minister met foto die voor de nodige hilariteit zorgde.

Geen opmerkingen: