De persoonlijke aanpak

Als een van onze klanten groot nieuws te melden heeft, wijden we daar natuurlijk een persbericht aan. Maar omdat het onderhouden van relaties een cruciaal onderdeel van Public Relations is, kiezen we ook voor een meer persoonlijke benadering. Zo krijg je direct de beste feedback!

Toen onze klant Sonos vorige week met groot nieuws kwam, besloten we een aantal journalisten hiervan persoonlijk op de hoogte te brengen. Dus gingen we bij ze langs; thuis of op de redactie. Daarnaast nodigden we er een aantal uit voor een ontbijtsessie op ons kantoor. Ze konden als eerste spelen met de nieuwste Sonos-gadgets en hadden meteen de kans om daarover alles aan iemand uit de top van het bedrijf te vragen. Zo iemand blijft vaak maar een enkele dag in ons land. Voor ons is het dus de uitdaging om het maximale uit zo’n dag te halen. Met zeven afspraken was die missie wat ons betreft geslaagd. Mooi ook om te zien dat zulke primeurs gewaardeerd worden. Bovendien bouwen we daarmee voor onze klant de relatie met een aantal voor hem belangrijke media verder uit.

Uiteraard spraken we die dag ook een aantal bloggers en journalisten van online media. Hoewel we van tevoren nog niets konden verklappen, spraken ze graag met ons af. We stelden ze niet teleur. En zij demonstreerden maar weer eens de snelheid van het medium internet (zie hier, hier en hier).

Jasper

Geen opmerkingen: